Alles voor de klas

Goede voornemens

Goede voornemens, die hebben we allemaal. Meestal hebben we het dan al gauw over gezond eten en bezoekjes aan de sportschool maar als leerkracht heb je ongetwijfeld ook zo je gedachten over het nieuwe jaar.

Een veel gehoord goed voornemen is:

Meer muziek in de klas. Muziekles geven is niet zo vanzelfsprekend als een rekenles en ook zeer niet zo ‘eenvoudig’. ‘5 minuten muziek‘ van Onderwijs Maak Je Samen helpt je graag een handje. Dit doosje zit vol met kaartjes met hele leuke suggesties voor je muziekles, van korte tussendoortjes tot ideetjes die je in combinatie met andere kaartjes kunt ombouwen tot een complete les.

Hier op aansluitend hebben we aan de categorie Muziek onlangs een nieuw item toegevoegd Boomwhacker klankstaven. Ook deze set kan, eventueel in combinatie met de Boomwhacker buizen, weer wat nieuw leven blazen in je muzieklessen.

Een ander veel gehoord voornemen is:

Investeren in fatsoenlijke koptelefoons. Aan het begin van het schooljaar schaft menig leerkracht zich een pakket koptelefoons aan in de hoop er weer het hele schooljaar plezier van te hebben. Met het opkomende tabletonderwijs worden de koptelefoons intens gebruikt en moeten ze ook tegen een stootje kunnen. Vaak blijkt dan rond november/december dat die mooie aanbieding in augustus toch een kat in de zak is geweest.

Onder het kopje ICT vind je van Clevy een koptelefoon die wel een heel schooljaar mee gaat, met gemak zelfs meerdere schooljaren. Deze koptelefoons zijn stevig, écht gemaakt voor het onderwijs en ze kunnen tegen een stootje. Alle voordelen lees je hier. Eerlijk is eerlijk, het is een investering maar wel één die zich dubbel en dwars terug betaalt.

Dit was onze laatste blog van 2018. Voor ons een spannend jaar met veel nieuwe ontwikkelingen. Wij bedanken al onze klanten voor het vertrouwen dat jullie in ons hebben en het fijne contact dat wij mogen ervaren. We zien jullie allemaal graag terug in 2019. Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *